Sunday, May 21, 2017

Kodi related

Kodi Krypton Tutorial

Memaksimalkan Kodi (playlist untuk siaran TV lokal *tidak lengkap*)
Jika SuperRepo gagal, playlist loader juga bisa diinstall dengan ikuti petunjuk ini:
Playlist Loader Addon Guide

OpenSubtitles ask for username and password :
OpenSubtitles KODI (XBMC) Add-on – Login fix
read "Install new OpenSubtitles KODI add-on from OpenSubtitles.org" section

Agar bisa add subtitle :
Menikmati fitur Smart TV tanpa Smart TV

Agar bisa add subtitle selain English :
How To Add Subtitles To Kodi
Step 8:  Return to home screen of Kodi and click Gear icon toward top of page to enter settings.  Click Player Settings icon.
Step 9:  Within player settings, change the download language for subtitles if you need different language.  You must enable advanced settings toggle at bottom of settings menu within this area.

Remote controlling Kodi on Windows from Android phone :
How to set up a Windows 10 Kodi Remote Control

Tuesday, May 2, 2017

Hunt for second car

Penggemar & Pengguna Suzuki Carry Masuk Sini
Q:
ane ada rencana mau beli suzuki futura 1300 tahun 1992
jaroserinya indomobil
dia minta harganya 35.000.000,-
kondisi mobilnya sih sedeng2 aja gan
kondisinya non AC

nah pertanyaan saya :
1. futura tahun 92 emangnya da yah yang karoserinya indomobil ?
2. futura 1300 ini onderdilnya banyak ga yah?
3. klo mau beli mobil futura yang harus kita cek bagian apanya aja yah?
4. mending mana saya ambil futura atau carry 1000?
soalnya budget saya terbatas sekitar 30juta aja

A:
1. Ada gan, itu karoseri indomobil pertama.
2. Buanyak banget, mulai SGP (ori) sampai KW
3. Pertama kaki2 gan, per main enggak, setir mbuang apa enggak. Terus baru ngolong, cek mesin rembes enggak, pindah gigi gimana.
4. Tergantung kebutuhan gan, kalau "cuma" angkut keluarga kecil nggak pernah bawa berat2 lebih efisien yang 1000 cc.

kalau untuk masalah harga sudah wajar itu gan, emang segitu pasaran nya, apalagi sekarang mau lebaran, mobil kapasitas muat orang banyak agak naik harganya.

1. ada gan, bentuknya sama trus sampai sekarang (khas)
2. namanya sijuki carry jangan takut sama onderdil > bejibun
3. standar cek beli mobil 2nd, mesin kering, kaki", rem dkk, cek juga body bekas nubruk atau berkarat tidak > karena betulin body ongkosnya lebih mahal dari betulin mesin.
4. tergantung kebutuhan, tapi kalau ada rencana pakai AC lebih baik ambil futura 1.3

Wednesday, April 5, 2017

Pivot: how to refresh pivot table on Excel file connected to offline cube

1. switch to Online
2. Refresh [data]
3. switch back to Offline (no need to re-run wizard)
4. check by clicking one of the dimension (list/values should appear without problem)

Monday, April 3, 2017

Messenger app related

Whatsapp: Where is the contact list
The updated WhatsApp no more shows the contact tab where you could find all your contacts. Instead, it now shows message logo at the bottom which if you touch takes you to the 'select contact' page where you find all your all contacts (source)

Line: HOW TO CHECK YOUR FRIEND’S LINE ID
You cannot check someone’s LINE ID.
The only way to know someone’s LINE ID is to ask the person.

Can't change app permission on Samsung J7 Marshmallow

Error "screen overlay detected"
Solution: change permission setting on safe mode

Thursday, February 23, 2017

Server 2003 administrative tasks related

Why does enable audit on SINGLE user FOLDER generate SO many log entries including ones that related to system files ?

Windows 2003 server file access audit
That is normal, unfortuante but normal.  When a machine opens a file there may be several hooks into the file to handle different things.  Each one of these is recorded in the audit log.

Only on Server 2008 or later
----------------------------------
File Auditing Server 2008 R2
I think the issue could be that he is using the basic "Local Policies \ Audit Policy -> Audit Object Access" settings. If you, instead, configure the "Advanced Audit Policy Configuration \ System Audit Policies \ Object Access -> Audit Files System OR Audit File Share" you might have better luck. I had the same issue and then I realized that the later is the better option and it seems to work. Don't configure both, just the "Advanced Audit Policy Configuration"
---